Kaip priversti vaikus sportuoti?

Categories Sports
kid-ball

Šiandien, viena didžiausių problemų susijusių su vaikų sveikata yra viršsvoris. Vaikų nutukimas jau viršija įprastas normas,todėl apie tai pradėta kalbėti garsiau. Anksčiau, nutukusių vaikų būdavo žymiai mažiau, o tai lėmė įvairūs faktoriai. Vaikai valgydavo sveikesnį maistą, daugiau judėdavo, mažiau laiko praleisdavo namie. Šiandien situacija pasikeitė. Itin išpopuliarėjo greitas maistas, kuris nėra geriausias sveikatos draugas, taip pat, atsirado naujosios technologijos, pakeitusios pasaulį ir daugumą įpročių. Atsiradus kompiuteriams, vaikai valandų valandas praleidžia sėdėdami ir žiūrėdami į ekraną, dėl šios priežasties jie mažai juda, atsiranda viršsvoris bei kitos sveikatos problemos.

Kovoti su nutukimu turi ne tik vaikai, bet ir suaugę, gyvenant neteisingą gyvenimą, viršsvoris kankina vis daugiau žmonių. Žinoma, tai lemia skirtingi dalykai, tačiau pagrindinė priežastis – netinkamas gyvenimo būdas. Kaip to išvengti? Atsakymas paprastas, reikia pradėti keisti savo gyvenimo būdą. Tai padaryti nėra lengva. Tačiau kalbant apie vaikus, kuo anksčiau bus suformuojamas teisingo gyvenimo būdas, tuo greičiau vaikai jį įsisavins ir teisingai gyvens. Sportas yra vienas iš pagrindinių dalykų, kuriuos turi daryti vaikai ir suaugę. Nuolatinis judėjimas, mažina antsvorio riziką. Vietoj to, kad valandų valandas vaikai praleistų prie kompiuterio, reikia juos skatinti užsiimti aktyvia veikla. Tai skatinti daryti turi tėvai. Vaikams reikia motyvacijos ir postūmio. Štai keletas aspektų, į kuriuos reikia atsižvelgti:

  • Tėvai turėtų parinkti tinkamus užsiėmimus. Tinkamai parinkti užsiėmimai, padės labiau įraukti vaikus į tam tikrus sportinius užsiėmimus. Tačiau, vaikams turi būti įdomu, jeigu jiems bus nuobodu, jie atsisakys tuo užsiimti.
  • Vaikams reikia suteikti daug judėjimo galimybių. Tėvai turi pasirūpinti, kad vaikas nuolat turėtų kuo užsiimti ir tie užsiėmimai neleistų sėdėti vienoje vietoje. Galima vaikus nuvežti į žaidimų, sporto aikšteles ar vietas, kur būtų galima užsiimti aktyvia veikla, kartu prisijungti gali ir tėvai. Tokiu būdu vaikai labiau motyvuojami laiką leisti aktyviai.
  • Akcentuoti smagumą. Vaikams reikia linksmybių ir smagių užsiėmimų. Nuobodūs dalykai neatrodo patrauklūs, todėl reikia stengtis ieškoti būdų, vienus ar kitus užsiėmimus paversti smagiais ir įtraukiančiais. Tai gana sudėtinga užduotis tėvams, tačiau jie šiame procese užima labai svarbų vaidmenį.

Jau nuo mažų dienų, vaikus reikia pratinti laiką leisti aktyviai. Padovanokite vaikams dviratį, patys mokykite juo važiuoti, paūgėjus užrašykite vaikus į baseiną arba čiuožimo pamokas. Tokia veikla nėra nuobodi, todėl tai patinka vaikams. Kai vaikai tampa dar didesni, galima juos užrašyti į įvairius sporto būrelius, žinoma reikia įsiklausyti į vaiko norus, nes jeigu vaikui veikla nepatiks, priversti jį lankyti būrelį tikrai nebus lengva, be to, tai neteiks džiaugsmo.

Svarbiausia yra sukurti kuo daugiau galimybių judėjimui. Judėkite kartu. Tegul laisvalaikis būna praleidžiamas aktyviai. Taip pat reikia riboti laiką, praleidžiamą prie kompiuterio. Laikas prie kompiuterio neturi užimti didžiosios dalies viso laisvo laiko. Paprastai, vaikai praleidžia net iki 5-6 valandų per dieną žiūrėdami į kompiuterio ekraną. Tai kenkia ne tik sveikatai, tačiau ir psichikai. Vaikai tampa priklausomi nuo kompiuterinių žaidimų ir naršymo internete. Nors ir kaip sunku ir tenka matyti nepatenkintus vaikų veidus, riboti laiką prie kompiuterio yra būtina. Dar vienas svarbus aspektas, jau nuo mažų dienų, pratinti vaikus maitintis sveikai, valgyti daug daržovių, gerti vandenį. Tokius įpročius reikia formuoti vaikystėje, tuomet jie ilgainiui tampa neatsiejama gyvenimo dalimi. Viską suderinus ir ėmus formuoti įpročius dar vaikystėje, rezultatai turėtų būti gana neblogi, tačiau tam reikia kantrybės ir užsispyrimo.